The eagle has landed.. :-) - Reisverslag uit Anaheim, Verenigde Staten van Maikel & Anouk Siemerink - WaarBenJij.nu The eagle has landed.. :-) - Reisverslag uit Anaheim, Verenigde Staten van Maikel & Anouk Siemerink - WaarBenJij.nu

The eagle has landed.. :-)

Blijf op de hoogte en volg Maikel & Anouk

12 Mei 2015 | Verenigde Staten, Anaheim

Zoooo.... hierbij dan ons eerste verslag vanuit Amerika!! We hebben afgelopen zondag echt een super goede vlucht gehad. We vlogen met Lufthansa vanuit Amsterdam via Frankfurt naar Los Angeles. De service aan boord was erg goed en het eten was lekker! De vlucht vanuit Frankfurt was met de Airbus A380. Echt wat een super mooi en groot vliegtuig! Heel veel ruimte in de cabine en de beenruimte was ook goed. Onderweg aardig wat films kunnen kijken; we hebben ons echt niet verveeld en we waren ook zo over wat dat betreft. Na aankomst op de luchthaven moeten we door immigrations; ze checken alles goed, maken een foto van je en je moet je vingerafdrukken achter laten. Men zegt altijd dat dit een plek is waarbij je geen geintjes moet maken, maar in dit geval deed de douanier dit zelf. Wat een warm en leuk onthaal! Nadat we onze stempel in het paspoort hebben ontvangen kunnen we doorlopen naar de bagageband. Even een karretje gepakt en toen was onze bagage er ook al! Vervolgens door naar buiten voor onze bus naar de locatie waar onze huurauto staat. Ook allemaal weer goed en snel geregeld. Nadat we ons zelf hebben ingecheckt kunnen we onze auto uitkiezen. Ons oog valt gelijk op een mooie antraciete Nissan, dat moest hem gaan worden! Alles in de kofferbak gelegd en we konden op pad. Wel even wennen want de auto's hier zijn automaten. Gelukkig ging dat wel erg snel. Nou en toen op pad, Los Angeles in. Rijbanen genoeg maar borden waar op staat welke kant je op gaat kennen ze niet bepaald. We hadden van te voren bepaald om zonder navigatie te rijden, maar misschien was dit toch wel handiger geweest. Na een tijdje komen we een afslag tegen naar een Interstate (snelweg) en op goed geluk kiezen we een richting. Dit blijkt de tegenovergestelde richting te zijn van waar ons hotel staat. We rijden richting Santa Monica, maar daar wilden we ook eigenlijk nog naar toe dus hebben we maar besloten om dat gelijk te doen! Gelukkig ging het rijden in Santa Monica zelf goed en hadden we al vrij snel een parkeerplaats gevonden, redelijk dicht bij het strand en de bekende pier! Na hier even lekker over gewandeld te hebben, besloten we toch maar om naar het hotel te gaan. Het was nog wel een stukje rijden en we begonnen nu toch een beetje moe te worden. Het hotel hebben we uiteindelijk nog redelijk in 1 keer kunnen vinden; het wordt steeds iets makkelijker om te begrijpen hoe de wegen hier werken. Nadat we ook hier zijn ingecheckt, hebben we ons zelf geïnstalleerd op de kamer, om er vervolgens ook niet meer vanaf te komen. Wel ben ik, Anouk, nog even naar buiten geweest om de vuurwerkshow van Disney te bekijken. Dit was erg mooi! Maikel lag op dat moment al te slapen en toen ben ik er ook maar naast gaan liggen. Erg fijn om na 28,5 uur wakker te zijn geweest nu eindelijk te kunnen gaan slapen. Gisteren waren we allebei uiteraard op tijd wakker. Maar besloten om op tijd te gaan ontbijten en daarna zijn we naar de Walmart gereden om een aantal dingen in te slaan. Vervolgens hebben we ons klaar gemaakt voor een dagje Disney! Het park ligt op loopafstand van ons hotel; erg ideaal! Onze e-tickets ingewisseld voor de echte kaarten en de pret kon beginnen! Voor Maikel was het de allereerste keer Disney, maar hij vond het super. Net als mij overigens ;-) We hebben aardig veel Disney figuren gezien en zijn in een paar attracties geweest. Tussendoor nog even weer naar het hotel geweest om te regelen hoe laat we de camper vandaag op kunnen halen. Na een toch wel een vermoeiende dag zij we gisteravond ook redelijk op tijd weer gaan slapen. Voor vandaag staat in ieder geval Hollywood op het programma, halen we de camper op en rijden we naar San Diego!

• 12 Mei 2015 - 16:13

Laura En Thomas :

Super! Lekker van genieten!

• 12 Mei 2015 - 19:43

Marianne:

Heel erg mooi.
    Word wel jaloers .Het ziet er allemaal heel erg mooi uit.
    Nog heel veel plezier.

xxx pap en mam