Joshua Tree & de Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Maikel & Anouk Siemerink - WaarBenJij.nu Joshua Tree & de Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Maikel & Anouk Siemerink - WaarBenJij.nu

Joshua Tree & de Grand Canyon

Blijf op de hoogte en volg Maikel & Anouk

18 Mei 2015 | Verenigde Staten, Grand Canyon Village

Jaaa, daar zijn we weer! We hebben inmiddels weer een aantal super mooie dagen gehad! We zijn eerst naar het Joshua Tree National Park gegaan. Echt een super mooi park. We zijn eerst op zoek gegaan naar een camping en toen we die eenmaal hadden gevonden, hebben we een mooie wandeling gemaakt. Hierbij zag je uiteraard overal de Joshua Tree's maar we zagen ook een oude mijn, oude verroeste auto's en een molen. Nadat we klaar waren met deze wandeling wouden we er eigenlijk nog een maken, maar het werd bewolkt en de locals hadden ons al gewaarschuwd voor regen. Dus we hebben het zekere voor het onzekere genomen en zijn terug gegaan naar de camping. Achteraf bleef het gewoon droog, maar ja... dat is weer achteraf ;-).
De volgende ochtend waren we erg vroeg wakker en waren rond 08.00 uur al op pad voor een wandeling die bij ons op de camping begon. Hierbij was het hoogtepunt 'Skull Rock'; een rots die echt op een schedel lijkt. Ook dit was weer een super wandeling. Daarna hebben we besloten om toch nog de wandeling te maken die we de dag ervoor wouden maken. Deze liep langs een dam, maar helaas was het zo droog dat er geen water meer te zien was. Na deze wandelingen zijn we op pad gegaan naar Kingman. Hier hebben we heerlijk 's avonds in de hot tub gezeten, even lekker niets doen. De volgende dag op pad naar de Grand Canyon!! Het eerste gedeelte was nog een stukje route 66; super om dat ook meegemaakt te hebben! In het plaatsje Seligman zijn we gestopt na een tip van de mevrouw die ons heeft uitgecheckt op de camping in Kingman. Dat was echt een aanrader; hier beleef je echt nog die route 66 sfeer! Bij een restaurantje wat ' Roadkill Restaurant' heet, hebben we lekker gegeten. Hun motto is 'You kill it, we grill it'. Echt om te lachen die menukaart! Daarna weer verder gereden naar de Grand Canyon. Daar aangekomen hebben we onze camper op de camping gezet en zijn we met de shuttlebus naar een uitkijkpunt gegaan voor de zonsondergang. We waren er veel te vroeg; we waren namelijk in de veronderstelling dat we een tijdsverschil hadden met Californië, maar dat bleek niet zo te zijn ;-). We hebben hier echt genoten van de zonsondergang! Dit kun je niet beschrijven of vastleggen maar moet je echt gezien hebben!
De volgende dag zijn we begonnen met een afdaling aan de 'Bright Angel Trail'. Ook weer super om te doen! Naar beneden ging heel makkelijk maar terug naar boven was toch iets anders ;-) Na een aantal pauzes onderweg kwamen we toch weer bovenaan! De rest van de dag nog stukjes aan de rand van de Grand Canyon gelopen en ons verder verplaats met de shuttlebus. Het weer was echt super; niet te warm en niet te koud. Vandaag gaan we op pad naar Monument Valley; eens kijken hoe het daar is!

• 18 Mei 2015 - 21:34

Marianne:

Hallo Anouk en Maikel

Wat een pracht verhaal.Jullie genieten echt.
    En dan die zonsondergang. Ja ik denk ook
    dat je dat met eigen ogen moet zien.
    En dan al die wandelingen.Super.
    Hier alles goed.Morgen naar libelle zomerweek ( zonder jou )
    Els gaat mee dus word wel weer gezellig.
    Woensdag Groningen voor controle van pa
    dus genoeg te doen. Nog lekker verder genieten

xxx pap en mam

• 19 Mei 2015 - 19:44

Yvonne Franke:

zo mooi om dit te lezen en het is idd waar, dit kun je niet uitleggen maar moet je met eigen ogen zien, dit zal je deze vakantie nog wel meer tegenkomen. Fijn dat alles zo goed gaat en dat jullie er zo van genieten. Ik blijf jullie volgen en ben stiekem best een beetje jaloers. Xx