Zion - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Maikel & Anouk Siemerink - WaarBenJij.nu Zion - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Maikel & Anouk Siemerink - WaarBenJij.nu

Zion

Blijf op de hoogte en volg Maikel & Anouk

24 Mei 2015 | Verenigde Staten, Springdale

Nou, het weer was gisteren een heel stuk beter dan de dag er voor. Het begon nog wel met regen, waardoor we wel later op pad gingen dan andere dagen. Dit konden we ook merken toen we aankwamen in het park zelf. Een lange rij met wachtende mensen om met de shuttlebus het park in te komen. Wat gelijk opviel was dat daar heel snel op ingespeeld werd en de een na de andere bus kwam aanrijden. Het wachten was daardoor niet lang. En toen het park in; wat geweldig! Ik denk qua belevenis en natuur dat we dit wel het mooiste park vinden waar we tot nu toe zijn geweest. Je staat nu echt in de canyon zelf in plaats van er bovenaf op te kijken.
Bij onze eerste stop hebben we gelijk 2 wandelingen gemaakt die we aan elkaar konden vast maken. Eerst naar de lower en middle Emerald Pools geweest. Hierbij loop je achter een waterval langs. Heel mooi! En doordat het eerder heeft geregend waardoor de 'bergtoppen' in mist zijn geheveld; wordt het een beetje mystiek van. We zaten onderweg al grappen te maken over dat we naar Jurassic Park zouden gaan; ook met al dat groen en die busjes er naar toe, haha ;-) Maar gelukkig geen dino's onderweg gezien, wel veel squirrels!
Nadat we bij de Pools zijn geweest hebben we de Kayenta Trail gevolgd naar het volgende opstappunt van de bus. Daarna zijn we naar de laatste stop gegaan voor onze volgende wandeling; de Riverside Walk. Een erg mooi pad langs de rivier die bijna naar het begin van de canyon gaat, of in ieder geval naar waar de canyon op zijn smalst is. Je kunt daarna nog een heel stuk verder naar het beginpunt zeg maar, maar dan moet je goed getraind zijn (wat wij dus uiteraard niet zijn ;-)) en je gaat een heel stuk door het water lopen. Dat hebben we dus maar niet gedaan.
Na deze wandelingen hadden we de benen wel moe, haha. Het was in totaal toch zo'n 2,5 á 3 uur wat we hadden gewandeld. We zijn daarna weer richting het dorp gegaan waar we ook met de camper staan, Springdale. Hier kwamen we een ijssalon tegen en besloten om maar even lekker een ijsje te eten. We wouden eerst een dubbele scoop nemen maar nadat we bij de voorganger hadden gezien hoe groot een enkele scoop was, zijn we daar maar voor gegaan ;-) Het was erg lekker maar kan natuurlijk nooit aan Van der Poel tippen!
Daarna een stuk verder gelopen waar we een leuk restaurantje tegen kwamen. Daar rook het zo lekker dat we hebben besloten om daar te gaan eten. En dat was inderdaad ook een goede keuze; wat hebben we heerlijk gegeten! Ook hier hadden ze weer die gigantische potten met drinken! We hebben dus wel in een verkeerde volgorde gegeten, maar ach ja... we zijn op vakantie! Tijdens het eten begon het helaas weer iets te regenen, maar tijdens de wandelingen was het in ieder geval goed weer! En dat was het belangrijkste.
's Avonds kregen we nog wel bezoek op de camping van 3 herten, ook weer super om te zien.
We zijn nu bezig met de laatste voorbereidingen om weer op pad te gaan. Eerst even nog ontbijten en dan op naar Las Vegas!!

• 25 Mei 2015 - 19:58

Yvonne Franke:

wat een beleving allemaal, mooi hoor en super dat het allemaal zo goed verloopt. Ja, en dan naar Las Vegas, deze stad kun je niet uitleggen maar moet je beleven, heel anders dan wat jullie nu hebben meegemaakt en gezien maar zeer zeker de moeite waard, echt een belevenis die je moet meemaken. Ik lees het wel weer. Veel plezier daar en doe een gokje zou ik zeggen, casino's genoeg! :-)

• 25 Mei 2015 - 21:47

Bertus En Brigitte:

Dag Anouk en Laura,
    Wat een geweldige mooie foto's , het zijn net ansichtkaarten.
    Geniet ervan.
    Lieve grt. Bertus en Brigitte

• 26 Mei 2015 - 13:24

Laura:

Hoihoi! Mooi hoor, en een ijsje uit Hengelo is toch wel t beste he :P
    P.s Brigitte ik zit gewoon in Nederland hoor! ;)