Death Valley - Reisverslag uit Lee Vining, Verenigde Staten van Maikel & Anouk Siemerink - WaarBenJij.nu Death Valley - Reisverslag uit Lee Vining, Verenigde Staten van Maikel & Anouk Siemerink - WaarBenJij.nu

Death Valley

Blijf op de hoogte en volg Maikel & Anouk

27 Mei 2015 | Verenigde Staten, Lee Vining

Nog nooit zijn we zo snel van een plaats weer weggegaan als hier. We hadden gisteren eerst de tijd grotendeels dus nog volgemaakt in Las Vegas en vervolgens eerst wat boodschappen gedaan. Onderweg rij je met de airco aan en merk dus niets van wat er buiten gebeurd met de temperatuur. Na hele lange rechte wegen, waarbij je echt bijna in slaap viel, kwamen we eindelijk via een mooie bochtige weg aan bij de camping. Nou toen we daar de deuren open deden, wouden we eigenlijk meteen weer weg! Wat een verschikkelijke hitte hangt hier! Het heet natuurijk ook niet voor niets Furnace (wat oven betekend) Creek. We hebben er uiteraard het beste van gemaakt, maar vanwege de hitte konden we allebei bijna niet slapen. We zijn ook nog een keer wakker geworden van huilende coyotes; heel apart! Vanmorgen waren we dus ook op tijd uit bed en toen meteen op pad naar Badwater Basin, het laagste punt van Noord-Amerika! Na hier even rond te hebben gekeken, zijn we doorgereden naar onze volgende bestemming. Weg van die verschrikkelijke hitte. De weg door het park zelf is erg mooi, met op het laatst aardig wat bochten en dat we moesten gaan klimmen. Onderweg ook 3x een coyote gezien, dat was wel echt helemaal super!!
Na een aardig lange rit zitten we nu in Lee Vining, heerlijk in de zon! We zijn mooi op tijd aangekomen dus kunnen nu weer ff heerlijk niets doen. Behalve de was, die moet wel gedaan worden ;-) We zitten nu aan de voet van de Tioga Pass waar we morgen over heen gaan naar Yosemite Nationaal Park; een goede plek om morgen te starten dachten we zo :-)

• 29 Mei 2015 - 19:38

Marianne:

Hallo Anouk en Maikel

Is mooi dat je mooi weer hebt ,maar te warm is ook niet leuk.
    Stuur hier even wat naar toe. Het regent hier op dit moment.
    Maar jullie hebben het erg naar jullie zin zo te lezen.
    Super om te horen. In borne is ook alles goed. Zijn gisteren nog even geweest.
    Ik denk zo tegen als jullie terug zijn dan zijn jullie aardbeien wel rijp.
    Er zitten er heel veel aan. Ook de rest van de teelt gaat goed.
    Verder hier geen nieuws. Tot skyp of app.

groetjes pap en mam

• 29 Mei 2015 - 19:42

Marianne:

Trouwens dat was ik nog vergeten.
    Wat ontzettende mooie foto's.
    Echt super

• 31 Mei 2015 - 14:50

Yvonne Franke:

Death valley, haha, 1x geweest maar hoef het ook nooit meer al vond ik het vanuit de auto met airco aan prachtig maar die hitte....dit is niet te omschrijven, echt vreselijk en ja, je krijgt idd het gevoel dat je in een oven zit. Snel verder reizen en genieten van een mooi stukje Amerika.
    Liefs, Yvonne