San Francisco - Reisverslag uit South San Francisco, Verenigde Staten van Maikel & Anouk Siemerink - WaarBenJij.nu San Francisco - Reisverslag uit South San Francisco, Verenigde Staten van Maikel & Anouk Siemerink - WaarBenJij.nu

San Francisco

Blijf op de hoogte en volg Maikel & Anouk

03 Juni 2015 | Verenigde Staten, South San Francisco

Nou, hierbij dan ons laatste reisverslag vanuit Amerika!
We hebben gisterochtend dan onze camper weer ingeleverd. Alles was snel en goed geregeld en konden dus ook zo weer verder met onze huurauto, die wij onderweg bij de luchthaven van San José hadden opgehaald. Dat was ook nog een hele onderneming! We volgden netjes de borden van 'huurauto's'. Onderweg kwamen we een gele balk tegen voor de hoogte; aan de getallen te zien zouden we er niet onder door moeten kunnen, maar hebben het toch langzaam geprobeerd en het lukte ook nog! Niet veel later staan we voor een parkeergarage met weer die gele balk met daarop ook dezelfde getallen en toen kwamen we er niet onder door! Maar ja, wat nu? Ik, Anouk, ben er snel uitgegaan en naar Alamo gerend; daar hadden we de auto van. Papieren snel in orde gemaakt maar met de camper kon ze ons niet verder helpen. Snel weer terug gerend en toen was er ook iemand anders al aangekomen; die heeft een paar collega's opgetrommeld en vervolgens hebben ze het verkeer tegengehouden. Op die manier kon ik weer achteruit rijden om vervolgens op een andere weghelft weer verder te gaan. Wat een situatie was dit weer, maar wat hebben we gelachen met het personeel. Ze bleven ook zo vriendelijk en hulpvaardig! Iets wat ons meer is opgevallen tijdens onze reis. In denk dat we daar in Nederland nog veel van kunnen leren!
Nadat dat dus allemaal was geregeld en we de camper hadden ingeleverd, zijn we op pad gegaan naar San Francisco. We hadden besloten, en het was de makkelijkste route, om via de Bay Bridge binnen te komen. We waren op de hoogte dat we dan tol moesten betalen, maar niet dat dit alleen cash kon! Aangezien we in het land van de creditcards zijn, dachten we dat dit ook wel per creditcard kon. Helaas was dit dus niet zo. Gelukkig hadden we weer een aardige en behulpzame man getroffen en mochten we ook in Euro's betalen, anders krijg je een boete. We hadden namelijk de dagen ervoor het contante geld een beetje opgemaakt ;-)
Maar nadat dat ook was gelukt, konden we beginnen met de 49 Mile Drive! Inderdaad een super mooie route om te rijden! Ook het rijden in deze stad is erg goed te doen. Heerlijk rondgelopen over Fisherman's Wharf en uiteraard naar Pier 39 geweest! Nadat we de route hadden volbracht, zijn we moe maar voldaan naar ons hotel gegaan. Daar ingecheckt, iets gegeten en toen alvast de auto ingeleverd op de luchthaven. Nu zijn we lekker aan het relaxen voor we over een paar uurtjes naar de luchthaven gaan voor onze terugreis!