Monterey / Santa Cruz - Reisverslag uit Santa Cruz, Verenigde Staten van Maikel & Anouk Siemerink - WaarBenJij.nu Monterey / Santa Cruz - Reisverslag uit Santa Cruz, Verenigde Staten van Maikel & Anouk Siemerink - WaarBenJij.nu

Monterey / Santa Cruz

Blijf op de hoogte en volg Maikel & Anouk

01 Juni 2015 | Verenigde Staten, Santa Cruz

Tja, daar zitten we dan! Onze laatste avond in ons 'bakbeestje'. We hebben zo goed als alles alweer ingepakt en de camper is weer mooi schoon! Dan kunnen we hem morgen weer inleveren en dus helaas afscheid nemen; we zijn erg gehecht aan hem geraakt haha ;-
Maar eerst nog even de geweldige ervaring die we gisteren hebben gehad; namelijk walvissen spotten!! :-) Op zaterdag hebben we dus eigenlijk eerst een hele rustige dag gehad; nog een paar laatste boodschapjes gehaald en doorgereden om zo dicht mogelijk te kunnen slapen bij de opstapplaats voor het walvis spotten. En toen was het zondag, gisteren dus, eindelijk zo ver! Na een warm onthaal zijn we om 10 uur uitgevaren. De boot was gelukkig niet volgeboekt, waardoor we alle kanten op konden. Eerst zaten we binnen, maar zijn toen toch naar buiten gegaan. Stel je voor dat je iets mist! ;-) Buiten was het koud en winderig, dus maar eerst een lekkere warme kop thee gehaald. Toen we die op hadden werd er omgeroepen dat de eerste Humpback Whales (bultrugwalvissen) in de verte te zien waren! En ja hoor! De eerste 'fonteinen' waren inderdaad te zien. En dan maar turen of je er meer ziet en gelukkig gebeurde dat ook! Wat ontzettend gaaf om dat te zien zeg!! En zo mooi als ze gaan duiken en dus die mooie staart tevoorschijn komt! Het gaat alleen allemaal zo snel dat het moeilijk vast te leggen is op video en/of foto. Maar gelukkig hebben we nog wel iets kunnen vastleggen! Na daar een hele tijd rond te hebben gedobberd kregen we de melding dat we helaas weer terug moesten varen.
Tevreden zaten we voor op het schip toen ik, Anouk, tegen Maikel zei: jammer dat we er niet één hebben zien springen. En ja hoo, 2 tel later zien we er allebei één springen. Nadat hij drie keer heeft gesprongen merkt de crew het ook op en wordt er meteen besloten om er heen te varen! En ja hoor, meneer (of mevrouw) blijft gewoon door springen. Dan pas zie je goed hoe groot en mooi die beesten zijn! Ze gaven al aan dat ze het wel vaker doen, dat springen, maar dat had de crew nog niet heel veel meegemaakt. Wat een omzettende bofkonten zijn wij dan weer zeg!!! :-) Op de weg terug naar de haven breekt het zonnetje ook heerlijk door; onze dag kon niet meer stuk!
Na nog even heerlijk te hebben rondgewandeld in Monterey, en dan met name op de Fisherman's Wharf, hebben we de camper gepakt en zijn we verder gaan rijden richting onze eindbestemming, San Francisco. Daar wouden we eerst 2 nachten met de camper in de buurt gaan staan, maar dat blijkt nog wel wat lastig te zijn of je moet de hoofdprijs betalen.
Uiteindelijk zijn we beland in de Redwoods, net boven Santa Cruz. Even nog lekker rust voor de laatste dagen. Daar hebben we besloten om nog voor morgen een auto te huren om daarmee San Francisco te gaan bekijken. We hebben een route gevonden, de 49 mile drive, die langs alle hoogtepunten gaat. Zo krijgen we toch nog een goede indruk van de stad, lezen we in alle reacties.
Zoals gezegd hebben we dus nu zo goed als alles ingepakt en is de camper weer mooi schoon. Tussen de bedrijven door zijn we nog wel naar de Wharf in Santa Cruz geweest; die zou erg mooi moeten zijn. Wij vonden dit alleen erg tegenvallen. Nog wel een kolonie Californische zeeleeuwen gezien, erg leuk! En bij de Wharf (verglijkbaar met de pier in Scheveningen) zit nu ook een pretpark, dat ziet er wel erg leuk uit!

• 02 Juni 2015 - 22:02

Marianne:

Wat een mooi verhaal weer. Gelukkig toch nog veel gezien op de boot.
    Jammer dat jullie de camper vaarwel moeten zeggen.
    Hij heeft jullie toch mooi naar ieder plekje gebracht.
    Ja nog een paar dagen en dan zit het erop.
    Hier is het nu herfst. Heb herfst vakantie.
    Verder is hier alles goed.
    Nog heel veel plezier de laatste dagen en tot donderdag.

xxx pap en mam

• 02 Juni 2015 - 22:16

Yvonne Franke:

wat een leuke beleving weer en dan krijgen jullie nog die mooie stad, San Francisco. Super stad, veel te zien en te beleven. Wat jammer zeg dat het er al bijna weer op zit zeg maar jullie brengen mooie herinneringen mee en mijn herinneringen weer opgefrist...:-)Geniet nog lekker en ik lees het wel weer. Xx