Bryce Canyon - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Maikel & Anouk Siemerink - WaarBenJij.nu Bryce Canyon - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Maikel & Anouk Siemerink - WaarBenJij.nu

Bryce Canyon

Blijf op de hoogte en volg Maikel & Anouk

22 Mei 2015 | Verenigde Staten, Springdale

Gisteren zijn we dus vanuit Page naar Bryce Canyon gereden. Deze keer reden we over de zogenoemde 'scenic byways' en wat zijn dat mooie wegen zeg!! Geen lange rechte stukken, maar mooi slalommen door de omgeving. De omgeving is nu weer heel anders. Het lijkt alsof we wat meer in de bewoonde wereld komen; alles wordt groener, zien meer grasvlaktes inclusief het vee en we rijden door kleine dorpjes. Die dorpjes zijn over het algemeen vrij rommelig maar als ze dan een kerk hebben, dat ziet er dan weer zo mooi en strak uit! Alsof daar alle tijd van de mensen in zit.
De laatste dagen hebben we er een hobby van gemaakt om te zwaaien naar andere Cruise America gangers, nadat iemand anders ons ook zo begroette. De campers herken je al van verre door de bestikkeringen. De meeste mensen zwaaien ook enthousiast terug, maar er zijn er ook wat die echt star voor zich uit blijven kijken. Geweldig!
Na aankomst in Bryce Canyon zijn we eerst op zoek gegaan naar een vrije plaats, we hadden namelijk niets van te voren gereserveerd. En we hadden echt geluk! De laatste plek die ze nog over hadden, daar paste onze camper op! Helaas stonden we wel op een helling, waardoor we 'achterover' sliepen zeg maar. Maar met een kleine oplossing door een vest onder ons kussen te leggen, ging het slapen vrij goed. Na aankomst op de camping hebben we eerst iets gegeten en hebben toen weer onze wandelschoenen aangetrokken. Ook hier konden we weer gebruik maken van de shuttlebusjes.
Als je alles vergelijkt met de Grand Canyon dan is het daar wel beter geregeld allemaal, maar dat mag de pret niet drukken! Na een aantal mooie uitzichtpunten te hebben bekeken, hebben we besloten om ook hier een mooie wandeling langs de rand van de Canyon te maken. Niet te vergeten dat het ook nog de verjaardag van mij, Anouk, was. Heel apart om het daar te vieren, maar het echte gevoel van jarig zijn heb je niet echt ;-).
Vanochtend hebben we het laatste gedeelte gereden in Bryce Canyon waar op dit moment geen shuttlebus rijd. Ook dit was weer erg mooi om te zien! Bryce Canyon staat ook bekend om de vele groundhogs die daar leven, alleen hebben we die niet in het park zelf gezien. Wel net buiten het park; daar zat er één echt vlak aan de weg. Helaas zat die naast een groundhog die net was doodgereden. Wel een beetje zielig om te zien!
Daarna zijn we op pad gegaan naar Zion Nationaal Park. Ook hier hadden we niets gereserveerd en wisten we dat we op tijd moesten zijn. Bij aankomst bleek dat we al te laat waren; alle campings in het park waren al vol. Toen maar besloten om iets terug te rijden, maar daar was ook alles vol. Na wikken en wegen zijn we er toch maar aan de East Entrance ingegaan in de hoop dat bij de South Entrance iets vrij zou zijn, anders moesten we een heel stuk verder rijden. Maar ook hier hadden we weer geluk! Op iets meer dan 1km afstand van het park was er nog voldoende vrij en kunnen weer de camper laten staan en gebruik maken van de shuttlebusjes. Leuke bijkomstigheid is dat we hier nu wifi hebben, en nog een goede ook nog! Eindelijk nu de foto's van de andere verslagen toe kunnen voegen ;-).
De rit hier naar toe door het park was geweldig! Al veel moois gezien onderweg! Het hoogtepunt was echter een tunnel van bijna 2km lang, waarbij ze voor ons het tegemoetkomende verkeer moesten tegenhouden. Dit vanwege de breedte en de hoogte van onze camper. Bij aankomst konden we de papieren laten zien, we moesten hiervoor betalen bij de ingang, en konden zo doorrijden. Toen we er uit kwamen stond daar toch een file! Of dat nu alleen door ons kwam en/of ze dat misschien om de zoveel tijd van rijrichting veranderen wat door de tunnel mag, geen idee maar het was grappig om te zien ;-)
Na aankomst op de camping hebben we niet veel meer gedaan. Vanaf dat moment regent het alleen maar. Morgen wordt het als het goed is een stuk beter en gaan we weer mooie wandelingen maken!

• 24 Mei 2015 - 16:43

Marianne:

Hallo Anouk en Maikel

weer een heel mooi verhaal.Is wel lachen met je brede camper.
    Jammer van de regen,maar na al die hitte is regen misschien ook wel een uitkomst.
    Hier alles goed.Nick heeft weer de eerste plaats gehaald in wichmond.Wat een race.Super.
    We zitten nu heerlijk buiten.Is heel mooi weer.
    Jullie nog een hele fijne vakantie en tot de volgende keer.

groetjes Pap en Mam